Treat Yourself Tuesday

It’s time to TREAT YO SELVES, friends!

Treat-Yourself-Tuesday-BadgeEvery Tuesday, my dear friend Becky over at Olives n’ Wine hosts a linkup encouraging bloggers to share in which ways – big or small – they have treated themselves over the past week. I love this idea and think everyone should find at least one way to treat themselves each week!

As I mentioned yesterday, tomorrow is my first day of work. As you can imagine, I’ve been taking advantage of my last days of “freedom”, aka too much free time on my hands.

I started last night by spending some time catching up on all the TV shows that are back this month- New Girl, How I Met Your Mother (OMG, does everyone else love the Mother as much as I do?! I have such a girl crush. Can’t wait for them to meet!), Girls (ugh the premieres were so so good! I laughed out loud too much!), and I got through almost half of the Downton Abbey premiere before I got kinda bored and went to bed…oops. Haha. I normally love it, I think I was just in the mood for comedies last night, so I wasn’t feeling Lady Mary’s doom and gloom.

I set out to make today equal parts productive AND treat yo self worthy. I woke up bright and early (I’ve been going to bed and waking up early lately to get back into my routine!) and did my weekly 3 mile run. It’s always strange to go from my long run on Saturdays to only 3 miles on Tuesdays.. But I know it’s important not to overdo it! Plus, I have 5 miles to look forward to on Thursday morning ;)

20140114-115922.jpg

It was super chilly when I went, but check out the high temp today.. 71 degrees?! Isn’t this January?! Not great news for that drought California is experiencing right now..

20140114-120219.jpg

Next up was a movie date with myself! I actually did this for my own version of a Treat Yourself day back in the day…I decided since American Hustle was playing downtown and I’ve been wanting to see it, I’d take advantage of the opportunity while I still had some free time! It was SO good. Amy Adams was phenomenal.. Actually, the whole cast was!

Afterward, I made the mistake of walking past Express…

20140114-155419.jpg

I know I may be on a budget.. But I have been eying this LBD (little black dress) for over a month! I tried it on twice, and put it back twice, because of the $80 price tag… When I spotted it today, there was 1 left, it was in MY SIZE, and it was only $30. It was meant to be. #treatyoself #amen

Screen shot 2014-01-14 at 5.17.32 PM Screen shot 2014-01-14 at 5.18.04 PM

I also ended up with this tank and this sweater. They were both on sale for half off the sale price! I couldn’t resist.

Speaking of shopping..

20140114-155637.jpg

Did anyone else check out Target’s C9 sale last week? Love that stuff! I pretty much anticipate only wearing workout clothes and work clothes for the next…forever :P Seriously. That’s all I wear.

In sum: TV shows, running, the movies, and shopping…Definitely sounds like a successful Treat Yourself Tuesday to me!!

What TV shows are you loving right now? I love all the ones I mentioned, but my all-time fave is Mad Men.

Last great movie you saw in theaters?

21 thoughts on “Treat Yourself Tuesday

  1. Sexy mama! {muah!} Love that dress – I NEEDS to be in your suitcase for our next blend trip :) And American Hustle is on my list!! We were going to see it on Friday but it was pouring rain and I was feeling lazy, haha. Great list of treats, Katie and best of luck on your first day tomorrow! {virtual fistie}

  2. Sexy mama! {muah!} Love that dress – I NEEDS to be in your suitcase for our next blend trip :) And American Hustle is on my list!! We were going to see it on Friday but it was pouring rain and I was feeling lazy, haha. Great list of treats, Katie and best of luck on your first day tomorrow! {virtual fistie}

  3. Looove the Express purchases, especially the sweater. It looks so cozy… You’ll be needing it for the chilly 72 degree day today.

    I saw American Hustle over winter break, and I though the acting was amazing and I loved all of the characters, but I also thought the plot line was a little bit slow and anticlimactic. But I also got to see Amy Adams’ boobs, so it was a tradeoff.

    • HAHAHA that 72 degree comment just made me laugh. I’m wearing the sweater at work today and I’m actually super hot. UGH #californiaproblems

      I get what you mean about the plot being kinda slow! I def agree. The movie totally depends on the amazing acting/characters!

  4. Looove the Express purchases, especially the sweater. It looks so cozy… You’ll be needing it for the chilly 72 degree day today.

    I saw American Hustle over winter break, and I though the acting was amazing and I loved all of the characters, but I also thought the plot line was a little bit slow and anticlimactic. But I also got to see Amy Adams’ boobs, so it was a tradeoff.

    • HAHAHA that 72 degree comment just made me laugh. I’m wearing the sweater at work today and I’m actually super hot. UGH #californiaproblems

      I get what you mean about the plot being kinda slow! I def agree. The movie totally depends on the amazing acting/characters!

  5. Ugh, I missed that Target sale but I literally struggle walking in there and leaving without a new sports bra. Also those pants?! Super cute! I am a huge fan of New Girl, HIMYM, and Mad Men, but sadly we don’t have cable to I usually wait until the whole season is up on Netflix and binge watch :)

  6. Ugh, I missed that Target sale but I literally struggle walking in there and leaving without a new sports bra. Also those pants?! Super cute! I am a huge fan of New Girl, HIMYM, and Mad Men, but sadly we don’t have cable to I usually wait until the whole season is up on Netflix and binge watch :)

    • Haha seriously, I have the same problem except it’s usually knee socks that I can’t walk out without!!

      I don’t have a TV either… I use my parents Comcast account to watch on my iPad ;)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>